Welpen (6,5 – 11 jaar)

Ben jij tussen de 6,5 en 11 jaar en heb je tijd voor avontuur? Word lid bij onze scoutinggroep en beleef uitdagende activiteiten bij de welpen! Samen met de andere welpen spelen we in het thema van het jungle boek. We doen gave dingen, zoals knopen leggen, vuur stoken, ga op weekenden of kamp en ontdek de wereld.

De opkomsten van de welpen zijn iedere zaterdagmiddag van 13:30 tot 16:30 uur.

Algemeen
Welpen zijn kinderen van 6,5 tot en met 11 jaar. Ze komen op zaterdag in ons clubgebouw bij elkaar, waar ze spelen in de rimboe van het jungleboek. Hierin kunnen ze zich heerlijk uitleven. Ze doen daar niet alleen leuke spelletjes, maar leren ook van alles van scouting, zoals knopen leggen, pionieren, tochttechnieken en het omgaan met een kompas.

Samenwerking
Samenwerking speelt binnen scouting een belangrijke rol. Dit is ook het geval bij de welpen waar de kinderen in groepjes van ongeveer 6 kinderen, de zogenaamde nesten, leren werken in groepsverband. Elk nest heeft een gids, de “leider” van het nest.

Klaar voor het avontuur?
Wil je komen kijken bij de welpen, neem telefonisch contact op of meld je aan via ons kijkformulier.