Algemene informatie

Wil je lid worden van onze groep?
Dat kan als je in één van de onderstaande leeftijdsgroepen (of speltakken) valt:
Welpen van 6,5 t/m 11 jaar: opkomst van 13.30 – 16.30 uur
Scouts van 11 t/m 16 jaar: opkomst van 13.30 – 17.00 uur
Explorers van 16 en ouder: opkomst van 19.00 – 22.00 uur
Te oud voor een groep? Wordt vrijwilliger.

Speltakprogramma’s
De speltakken hebben allen een programma met allerlei activiteiten. Hoe ouder de speltak, hoe meer er zelfstandigheid en vrijheid is in ’t spel voor de kinderen. We proberen zoveel mogelijk naar buiten te gaan. Een belangrijk aspect is samenwerking, maar er is ook ruimte voor individuele ontplooiing. Elementen in het Scoutingspel zijn: buitenleven, kamperen/bivakkeren, kijk-over-de-grenzen, creativiteit en doe-eens-iets-voor-een-ander. Regelmatig doen we ook activiteiten samen met andere Scoutinggroepen in de regio.

Leiding en bestuur
De speltakken worden door vrijwilligers geleid. Ook de bestuursleden, die op de achtergrond actief zijn, zijn vrijwilligers. Zij zijn zeer geholpen als u af en toe helpt met vervoer naar bijzondere activiteiten, een schoonmaak/klussendag e.d. of gewoon een ochtendje helpt bij het programma.

Lidmaatschap
Elk kind kan kosteloos 3 keer komen kijken en meedoen. Daarna wordt met de ouders besloten of het kind lid wordt. Het kind wordt dan na enige tijd geïnstalleerd met scoutingkleding en al.