Praktische Informatie

Nieuwe kinderen en leiding zijn altijd van harte welkom bij Scoutinggroep The Rangers. Daarom kan iedereen altijd een afspraak maken om een keer te komen kijken. Jeugdleden kunnen drie opkomsten vrijblijvend komen kijken om te zien of onze scouting bij hen past. Bij scoutinggroep The Rangers is iedereen welkom vanaf 6,5 jaar.

Wil je lid worden van onze groep?
Dat kan als je in één van de onderstaande leeftijdsgroepen (of speltakken) valt:
Welpen van 6,5 t/m 11 jaar: opkomst van 13.30 – 16.30 uur
Scouts van 11 t/m 16 jaar: opkomst van 13.30 – 17.00 uur
Explorers van 16 en ouder: opkomst van 19.00 – 22.00 uur (in de even weken)
Te oud voor een speltak? Wordt vrijwilliger.

Lidmaatschap
Elk kind kan kosteloos 3 keer komen kijken en meedoen. Daarna wordt met de ouders besloten of het kind lid wordt. Het kind wordt dan na enige tijd geïnstalleerd met scoutingkleding en al.

Wilt uw kind komen kijken, vul dan ons kijkformulier in.
Nadat je drie keer bent komen kijken is het tijd om de knoop door te hakken en de beslissing te nemen: “Ga ik op scouting of niet?”. Wanneer je hebt besloten om je aan te melden dan schrijf je je online of op papier via het inschrijfformulier in.

Contributie?
Hieronder kunt u een overzicht vinden van de contributie per speltak:
– Welpen van 6,5 t/m 11 jaar: 12,50 euro per maand
– Scouts van 11 t/m 16 jaar: 12,50 euro per maand
– Explorers van 16 en ouder: 8,50 euro per maand

De groepscontributie is inclusief kampeerweekenden en alle (regio) activiteiten. De kosten voor het kamp en de aanschaf van het uniform zijn voor eigen rekening.

De contributie is verschuldigd vanaf de maand van de definitieve inschrijving. Ook in de vakantiemaanden is contributie verschuldigd.