Scouts (11 – 16 jaar)

Ben jij tussen de 11 en 16 jaar en heb je tijd voor avontuur? Word lid bij onze scoutinggroep en beleef uitdagende activiteiten bij de scouts! Samen met de andere scouts doen we gave dingen, zoals primitief koken, ga op weekenden of kamp en ontdek de wereld.

De opkomsten van de Scouts zijn iedere zaterdagmiddag van 13:30 tot 17:00 uur.

Zelfstandigheid
De scouts bestaan uit jongens en meisjes tussen de 11 en 16 jaar en is in een aantal subgroepen opgebouwd, patrouilles genaamd. Elke patrouille wordt geleid door een PL (Patrouille Leid(st)er) en een APL (Assistent Patrouille Leid(st)er). Deze PL’s en APL’s zijn de oudere scouts met enige ervaring van scoutingtechnieken en Scouting in het algemeen. Op deze manier leren de kinderen zelf hun verantwoordelijkheid kennen en wordt de kennis doorgegeven.

Programma
Tijdens de opkomsten houden de Scouts zich met uiteenlopende zaken bezig. Dit kan gaan van een instructie van scoutingtechnieken, zoals bijvoorbeeld het werken met hout en touw, kaart en kompas, vuur te stoken en te blussen of EHBO. Maar deze technieken worden uiteraard ook toegepast tijdens bijvoorbeeld een hike (trektocht), primitief koken of een toren bouwen. (Uiteraard hopen wij zelden programma’s te organiseren waarbij de EHBO technieken nuttig zijn). We houden ons ook bezig met ‘maatschappelijk-culturele’ activiteiten zoals helpen bij de Marathon, CPC-loop en kerststukjes geven aan oudere en zieke mensen in de wijk. Naast de gewone zaterdagmiddagen willen we ook nog iets speciaals organiseren. Soms hebben we dan een weekend of gaan we op kamp.

Klaar voor het avontuur?
Wil je komen kijken bij de scouts, neem telefonisch contact op of meld je aan via ons kijkformulier.