Explorers (16+)

De explorergroep bestaat uit jongens en meiden vanaf 16 jaar. In onze groep is iedereen gelijk. Er wordt niet meer door een leiding een programma gemaakt, maar we verzinnen elke keer zelf nieuwe ideeën om te doen en om programma maken interessant te houden. Naast het maken van onze eigen programma’s helpen we soms met weekenden of evenementen. Regelmatig gaan we een weekend bij elkaar slapen en leuke dingen doen.

Tijdens de opkomsten zijn wij bezig met verschillende zaken. Van knutselen tot uitdagende scoutingtechnieken, van foto en film tot ehbo. Voor iedereen is er wel iets te doen en het mooie is: als je iets niet leuk vind dan kan je het aangeven en kan het zo min mogelijk in het programma. OF… Als je ergens aan wilt werken kunnen we het juist vaker toepassen. Kortom voor iedereen iets wat die leuk vind.

Bij scouting hebben alle groepen een kenmerkende das en blouse. De explorers dragen een brique blouse met daarbij de groepsdas. Door dit uniform (zoals wij het noemen) te dragen onderscheid je je eigenlijk van een ander en hoor je echt bij de groep!

De explorers zijn op zaterdagavond, in de even weken, te vinden in het clubgebouw. Als het lekker weer is, zitten ze meestal buiten of zijn ze heel actief. Is het weer wat minder dan vind je ze binnen.