FAQ MAS

Kan ik mijn Maatschappelijke stage bij jullie komen lopen?
Jazeker! Wij bieden jaarlijks een aantal stageplaatsen voor MaS stages. Zo kun je je uren besteden aan het meedraaien met een van de leidingteams om leuke activiteiten te doen met de kinderen. We hebben een stagebegeleider die je zal begeleiden in je stage en je kan helpen met vragen en dergelijke. Hij/zij is er om je te helpen.

Moet ik bij scouting dan ook in zo’n Scouting uniform lopen?
Nee hoor, dat is zeker niet nodig. Natuurlijk als je het leuk vindt en je er helemaal bij wil horen zijn er mogelijkheden maar doorgaans kan je gewoon in je vrije tijdskleding komen. Trek wel iets aan dat vies mag worden en voldoende warm is voor de buitenactiviteiten.

Op wat voor tijden moet ik mijn stage lopen?
Onze opkomsttijden met de kinderen zijn in de regel op zaterdagmiddag tussen 13:30 en 17:00 uur. Bij het stage lopen hoort ook het voorbereiden, daarom zijn de stage uren van 13:00 – 17:00.

Als het mij bevalt bij jullie, kan ik dan ook blijven?
Dat is afhankelijk of er open plaatsen zijn die nog ingevuld moeten worden. Vaak is het wel mogelijk om assistent leidinggevende te worden. Informeer hierover bij de stagebegeleider, teamleider of groepsbegeleider.

Wat is er zo leuk aan Scouting?
Scouting is leuk omdat je altijd en elke week wel weer iets anders doet. Je bent veel buiten bezig en het is leerzaam. Verder is het ontzettend leuk om met kinderen te werken en het verveelt echt nooit. Naast het werken met de kinderen zitten veel leidinggevenden ook bij de Explorers of Roverscouts waarvoor je minimaal 15 jaar moet zijn. bij de Explorers en Roverscouts kan je oa. meedoen met survival weekends, kampeerweekenden en zomerkampen. Scouting is echt 100% leuk!