Nieuwbouw
Scoutinggroep The Rangers is al meer dan 80 jaar een begrip in Rotterdam Vreewijk.
Ons huidige clubhuis, een geliefd houten gebouw uit 1955, heeft ons uitstekend gediend, maar voldoet simpelweg niet meer aan de moderne eisen. De noodzaak om te verhuizen was hoog, maar de weg ernaartoe was lang. We zijn dan ook blij dat we dit nieuws eindelijk kunnen delen.
Dankzij de goede samenwerking met de gemeente Rotterdam hebben we een prachtige nieuwe accommodatie gevonden. We krijgen de beschikking over een gebouw op de voormalige kinderboerderij Odilia.
Dit biedt ons niet alleen de ruimte en de mogelijkheden die we nodig hebben, maar ook een centraal gelegen plek in de wijk en een groene omgeving die perfect past bij onze activiteiten. Het nieuwe gebouw vereist echter een grondige verbouwing om het volledig om te toveren tot een veilig, functioneel en duurzaam clubhuis voor al onze leden.
De grote verbouwing zal niet gaan zonder de financiële steun van de gemeente Rotterdam en diverse fondsen/bedrijven die dit mogelijk maken.
Met de huidige planning verwachten we dat het gebouw in het eerste kwartaal van 2027 gereed zal zijn voor gebruik. Om dit te bereiken, kunnen we alle hulp gebruiken! Daarom doen we een oproep aan iedereen: Heeft u tijd, talenten of gewoon twee handen over? Dan bent u van harte welkom om ons te komen helpen. Meld je aan bij de speltakleiding of via ons contactformulier.
Volg onze bouwupdate op de verbouwpagina.
Volg ons ook op: